Justthewayyouare

Direktlänk till inlägg 26 juli 2011

Lite mer Photoshop

Av Annika - 26 juli 2011 20:39

Haj haj !



Bara för jag vill så får ni ett ganska vanligt tips om hur man ändrar färg på läpparna i photoshop.


Som jag sa så använder jag Photoshop cs5 extended.   Mitt photoshop är på Svenska.




  Börja med att ta upp den bild du vill förändra läpparna på. Ta ett nytt lager (se bild)   Ta penseln och ta vit färg . måla ut där du vill ha .   När du blir klar går du in när det står ''normal'' åt höger (se bild) sedan så tar du mjukt ljust ( På Engelska blir det 'Soft Light'')     

   Nu ska man hålla in ctrl U och sedan kommer det upp en ruta som finns på bilden. Då ska du komma ihåg att kryssa i färga (som jag har skrivit på bilden)  Sedan ska du ta på ungefär +60, -60 där jag ringat in alltså -60 på ljushet.  På Mättnad ska du ha +60. Sedan där på Nyans så får du välja vilken färg du vill ha.

suddegummet Sådär :)  då vart det klart... Man kan ta och fixa till runt om kring sen med suddegummet. Jag gjorde min väldigt slarvigt.



Hoppas ni tyckte tipset var bra .


//Kramizar Annika ♥

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 5 september 2011 18:16

Nu flyttar bloggen till Blogg.se FearlessOfLife .blogg.se   Vill testa på blogg.se  KANSKE byter tillbaka sen om jag gillar det.. bloggen är ej fixad än<3<3<33   <3<3               ...

Av Annika - 4 september 2011 19:51


      Svar:  Det är helt vanligt vatten.   Jag kanske visar en gång till :)<3 ...

Av Annika - 4 september 2011 10:45


 

Av Annika - 3 september 2011 21:58


Jag , mamma, martin har haft en mini kräftskiva idag. För mig så är kräftor sådär.^^      Hhahah dom är så fuuula :) <3<3<3<3     Annika♥ ...

Av Annika - 3 september 2011 09:56

Här sitter jag och äter Hajkgodis förstår ni :) Det är typ nötte, russin å choklad.:) Super gott, å man blir rätt så pigg av det oxåå.   Har tittat lite på fokis webshop som har typ nyss öppnat.(kanske 1 vecka sen) Men det är jätte dyra sak...

Presentation


Hej!
Jag heter Annika och är 12 vårar.
Jag älskar verkligen mina vänner och min familj. Handboll och Fotografering älskar jag bara.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad vill ni se mer här på bloggen ?
 Photoshop
 Videoinlägg
 Vardag
 Fotografering
 Dagens....
 Mer inlägg

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Björn ^^

Adopt a Pixel @ CarrieLynnesWorld.com!

Justin bieber

....


Ovido - Quiz & Flashcards